zaterdag 2 maart 2013

Hier ben ik dan: een écht dametje!

Vinden jullie niet? 


Dit:


is mijn haar geworden! Angeline, jij had het als eerste gelijk goed geraden. Als je je adres mailt, krijg je een aardigheidje! :-)



Ik ben een echte 'Tante Hilde-pop', kijk hier maar eens! De mevrouw die mij gemaakt heeft, houdt van haken, dus ik kreeg een gehaakt granny-truitje.

Maar weet je wat? Ik ga vandaag op reis. Dames houden van reizen, dus ik ook. Maar mijn nieuwe mama is nog maar twee jaar, hoe verzinnen ze het! Zal ze wel voorzichtig met mij zijn?! In het boek van Tante Hilde staat dat poppen soms kapot geknuffeld worden, nee toch?! En weet je wat ik nou het allerergste vind:


Ik heb een luier om, ík een echte dame!! Want mijn nieuwe mama en haar kleine broertje hebben ook een luier om. Maar ik zou zo graag een nette onderbroek willen!


Als troost krijg ik nog een bloem in mijn haar. Weet je wat?! Als het mij niet zint, stap ik gewoon in de trein en reis terug naar het Hoge Noorden! Of ik ga lekker naar het strand, daar woon ik straks vlakbij:


Mocht je ergens in de buurt van Scheveningen een klein dametje ziet dwalen, dan ben ik dat misschien wel!


Nog even een foto met één van mijn zusjes uit het boek. En daar gaan we dan, voor een flinke rit in de auto.


Zo'n auto-rit is best leuk, kijk eens wat een mooi plekje ik hier heb!


Tijdens de autorit is er nog snel een mini-granny-tasje voor mij gehaakt. Daar ben ik héél blij mee!


En hier ben ik dan al bij mijn nieuwe mama. Daar heb je 't al, mijn luier moet af. IK PLAS NIET IN MIJN BROEK!!


En ik drink ook al thee uit een kopje, met mijn pink in de lucht!

Nou dag hoor, hopenlijk nog eens tot ziens!!

41 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk poppendameverhaal! Ze ziet er zo leuk uit, daar kan je niet anders dan een verhaal bij verzinnen.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat is ze leuk!En nog deftig ook met haar rode schoentjes!Ze heeft al een heel avontuur afgelegd en gaat er vast nog vele beleven met haar nieuwe poppenmoeder!Dat heb je echt mooi gemaakt zeg!Zag ik daar in ene ook mijn naam staan,ha,ha....wat leuk!Ik wou dat ik zo handig was met mijn naaimachine,maar ach je kan ook niet alles toch?;-)Ik mail je mijn adresgegevens wel door en alvast heel hartelijk bedankt!:-)


    lieve groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden!

    groetjes en een fijn weekend nog,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een prachtig dametje! Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gemaakt zeg! Ik zou ook wel zo handig met de naaimachine willen zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) :-) :-) superpoppenverhaal! Maar ik denk niet dat ze bij haar nieuwe mama nog wel wil gaan, tweejarigen zijn namelijk échte poppenmoedertjes :-) Heel mooi gemaakt! Die persoonlijke dingetjes eraan is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke pop! Nee...die komt niet meer bij jullie terug..die heeft een nieuw fijn plekje gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap gemaakt. En de nieuwe poppenmoeder laat haar moedergevoelens helemaal los, alsof ze nooit anders heeft gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihihi...wat een lollig verhaal en ze is gewoon té schattig! Hopelijk wordt ze goed behandeld in haar nieuwe thuis, anders mag ze ook altijd bij mij komen wonen hoor:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ♥wat een knappe dame zeg. En wat een heerlijk verhaal.
    Hoop dat ze goed word verzorgt bij haar nieuwe thuis.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk verhaal heb je erbij gemaakt. Mooie pop en die is vast goed terecht gekomen bij die lieve mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihi een echte dame als je het zo hoort! Heeeeel mooi gemaakt!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig verhaal - prachtige pop ♥♥ die gaat een fijne tijd beleven bij haar nieuwe "moeder"

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amaai die is mooi geworden , en met haar gehaakte kleedje en tas , k vind de oogje"s ook zo mooi zeg ,
    ik heb er ook al 2 gemaakt maar deie blauwe oogjes vind ik zeer tof

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OOoh, wat ontzettend leuk. Dit prachtig gemaakt poppenkind heeft, zo te zien, een hele goede vader en moeder gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat vertederend............Mooi gedaan ;-)
    Groetz Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig verhaal.........je wil meteen ook zo'n pop...........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een lief verhaal, en een mooie pop is dat geworden. Echt een schatje. Die krijgt het vast wel naar de zin bij haar nieuwe moedertje. Leuk cadeau zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. by the way, ik vond het ook erg gezellig vrijdag. Voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leukerd! ik heb een knuffelpopje gehaakt naar jouw patroon en heb hem op mijn blog geplaatst:) Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap gemaakt ( en op de foto gezet ) Van zo'n blogje kan ik helemaal blij worden. Jij natuurlijk ook :-) Ik mail je snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve tante. U moet de groeten hebben van die lieve pop. Ze is echt heel erg lief en goed opgevoed. Ze blijft keurig zitten als ik haar neerzet op mijn stoeltje en ze eet ook braaf alles op wat ik voor haar kook. Ze plast alleen wel erg veel...ik moet wel 20x per dag haar luier verschonen. Maar dankzij de goede sluiting is dat geen probleem, ik doe het als goede poppenmoeder graag. We hebben een bedje voor haar gemaakt en nu ligt ze er heerlijk in te slapen. Hopelijk vindt Timo haar niet, want die is geloof ik een beetje verliefd op haar...maar maakt u zich geen zorgen hoor. Ik pak haar gewoon weer af als hij met haar wil spelen. Ik vertel snel meer over alle avonturen die we gaan beleven. Veel liefs van Joëlle & pop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt helemaal goed met Pop! Heeft ze al een naam? Ik zat zelf al aan Jolientje te denken, maar Joelle heeft daar vast zelf ideeën over, of eerst gewoon Pop! :-) Wat schattig dat Timo verliefd is!

      Verwijderen
  24. Wat een prachtige pop heb je gemaakt!
    En je verhaal.. echt even genieten om 't te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is ze mooi! En wat heb je er een leuk verhaal van gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige pop geworden. En wat heb je leuke foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Marijke,
    Ik hoorde dat je een vriendin van mij was tegengekomen. Lizebeth. Zij vertelde mij van je blog. Ik word j volger hoor.
    Leuk om te zien dat je nog net zo creatief bent als jaren geleden toen ik bij jullie in huis aan het oppassen/werken was. Leuk om je dingen die je maakt te bekijken! Doe je de groetjes aan manlief, als die mij nog kent?

    Groetjes Anke (Westra) van der Vegt uit Assen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ah, wat is ze mooi geworden! En zo te zien helemaal goedgekeurd door het test panel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat mooi als je zo creatief bent! Dank voor je reactie op mijn laatste blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. http://greetingsoutarnhem.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gezellig popje. Echt heel leuk!
    Mooie foto's maak je.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik voel mij nog niet heel handig met foto's nemen hoor, ik kom zulke prachtige foto's tegen op andere blogs. Het zal ook wel verschil in camera zijn, maar ik ben tevreden met wat ik heb!

      Verwijderen
  32. Ben helemaal gecharmeerd door dat super schattige poppetje en je leuke verhaal erbij ! Haar kleertjes en attribuutjes zijn echt toppie ! Dat vestje jong, en die schoentjes, smelt smelt ! Geweldig hoor !

    BeantwoordenVerwijderen